Dolph.dk

Integration - En Umulighed?

Oprettet af HackerJohn d. 28-04-2006 kl.12:06
Jeg ved ikke, om du har set sagen i 22-nyhederne på TV2 d. 19. april og i Go' Aften Danmark torsdag d. 20. april, men jeg skriver dette, da jeg er en frustreret ven til Arseny Shilikhin. Hvis du ikke kender sagen, opridser jeg den her:
Arseny Shilikhin og hans mor Natalia V. Bosach-Witzorich kom til Danmark for 4 år siden, i 2002, da Natalia giftede sig med en dansk mand, og flyttede fra Rusland til Danmark med sin søn. Men nu er Natalia blevet skilt fra denne mand, da denne mand stjal Arsenys børnepenge, låste Natalia inde, nægtede hende adgang til danskundervisning og krisecenter og udøvede psykisk vold mod hende. Der gik ikke længe, før han var træt af Arseny og Natalia, han begærede skilsmisse og giftede sig på ny med en østeuropæisk kvinde, og derfor skal hun og sønnen forlade Danmark – udvises! -, men lokalbefolkningen, i Nakskov og faktisk hele Vestlolland, har taget Natalia og hendes søn til sig. Arseny går i min klasse på Nakskov Gymnasium, vi går i 2. g. Han har det bedste snit i klassen på 9,9, men det er ikke kun i skolen, at Arseny fungerer godt, nej det er på alle områder - især også socialt, hvor han er én af dem, jeg holder mest af! Arseny har udtalt sig både i TV2’s ”Go’ Aften Danmark” og til mig personligt, at han tænker på dansk og er så dansk, som man nu engang kan blive efter kun 4 år her i Danmark. Han føler sig som dansker. Han taler ikke russisk så godt mere, da det kun er hans mor, han taler dette sprog med. Samtidigt taler han flydende dansk, og kan skrive danske stile, som jeg kun kan misunde. Samtidigt med at han er god i skolen, arbejdede Arseny også med to jobs (indtil han blev 18 år d. 1. april 2006, hvor han blev afskediget fra det ene job pga. alder), hvor han nogle uger var oppe på 25 timer udover alm. skolegang. Han var flyttet på kollegium, og skulle selv finansiere sig. Da jeg første gang var hjemme hos ham, på kollegiet, var han yderst gæstfri, der blev ikke sparet på nogen områder. Han er et virkeligt kærligt menneske!
Arseny står til udvisning af Danmark sammen med sin mor, og denne udvisning kan komme hver dag det skal være fra dommeren, og så skal han med en måneds varsels være ude af Danmark. I Rusland venter Arseny og Natalia en sømmelig fremtid, hvor de skal bo sammen med Arsenys bror, Innokenty, i en kummerlig etværelses lejlighed, og Natalia kan se frem til at forblive arbejdsløs, da der ikke er mulighed for, at få arbejde i hendes alder i Rusland. Arseny skal tilmed, hvis han ikke kan nå at få færdiggjort sin gymnasieuddannelse og få sine eksamener, starte på det niveau, som svarer til 9. klasse i Danmark, altså han bliver bombet tilbage i systemet. Samtidig med skal han garanteret i militæret med det samme, når han kommer til Rusland, da han ikke er påbegyndt en uddannelse i sit "hjemland", og værnepligten varer i 2 år, hvor han så først derefter skal begynde forfra i 9. klasse.
Vi i Nakskov, under ledelse af Ulla Gotsæd, har samlet ca. 1800 underskrifter, som er indsendt til Dem.

Skilsmissen førte til, at Arseny og Natalia nu har fået afslag på fornyet opholdstilladelse, da deres tilhørsforhold i Danmark er retsligt ikke-eksisterende.

Derfor afholdes der:
Onsdag d. 3. maj 2006 kl. 19.00 på Axeltorv i Nakskov
Fakkeltog til fordel for Arseny.

Optoget starter på Axeltorvet, og derefter går vi gennem byen for til sidst at ende på Akseltorvet igen, hvor der vil være taler til fordel for Arseny. Der vil være lokalpolitikere til stede, som fuldt ud bakker denne sag op, blandt andre Nakskovs borgmester, Flemming Bonne Hansen (F).

”Vi er på skolen meget kede af sagen, og vi håber meget, at det må lykkes for eleven at afslutte sin undervisning her på gymnasiet med en studentereksamen. Det synes vi at han har fortjent.”
- John Povlsen, rektor på Nakskov Gymnasium

At udvise Arseny ville desuden være et ressourcespild uden lige: Han drømmer om at læse til ingeniør, og med hans intelligens og flittighed er der ingen tvivl om, at han bliver en meget værdifuld arbejdskraft og borger i Danmark. Han er, hvad det danske samfund efterlyser: højtuddannede indvandrere! Arseny er et perfekt eksempel på en god og nyttig samfundsborger!

”Jeg håber, at vi ved at vise vores brændende ønske om, at Arseny skal blive i landet, kan få gjort politikerne opmærksomme på, hvor meningsløst det er, at smide en sådan flink og flittig fyr, som ham ud af landet"
- Anders Møller, formand for VU-Midtlolland

Hvad er brugernes kommentar herinde fra siden?

Mvh. Sune Reitz, 2. y, Nakskov Gymnasium
aka. HackerJohn, Admin.
Oprettet af remoque d. 28-04-2006 kl.22:06
*Snøft* ER DU SINDSYG, MAND, SÅDAN NOGLE LATTERLIGE R********!!!
Tænk at de virkelig vil smide sådan et vidunderligt og perfekt menneske ud af landet!

Det må jeg sige HJ... Jeg fik virkelig tårer i øjnene da jeg læste det der!

Jeg fatter simpelthen bare ikke hvordan nogle personer kan være så kolde og åndsvage at de kan få sig selv til at smide dem ud af landet, når de udemærket godt ved hvad de sender den familie ned til!
Ja, jeg vil kalde det ved den rigtige betegnelse: UMENSKELIGT! Hvis det da overhovedet kan gøre det!
Ja, den sag har jeg godt hørt om og set noget om i nyhederne. Forferteligt! Frygteligt! Jeg fatter ikke hvordan de kan få dem selv til det!
Jeg ville ønske at jeg kunne være med d. 3. maj, det ville jeg virkelig!
Jeg håber virkelig at I får vækket den lille organisme af fornuft, som de der folk, der vil smide sådan en god familie ud af landet, måske har i deres opblæste hoveder!
Grr... Jeg bliver altså bare så sur når jeg læser/høre/ser sådan noget!!!
Simpelthen! Jeg fatter ikke hvordan man kan være sådan!
Oprettet af Sommer d. 30-04-2006 kl.10:06
Det er uretfærdigt. Kan kun give dig ret.

Men i mine øjne kan man ikke i retspraksis give andre "fordele" - de har hele tiden kendt de risici som har været ved at være i landet på "lånt tid" ved at være gift. Det er synd, uden tvivl, men jeg mener på intet tidspunkt at man bør gradbøje reglerne for at denne unge mand og hans mor kan blive i landet. Gør man det, vil ingen fremover kunne udvises - og det er da forkert?

Jeg mener nu det er lidt pudsigt med sådan nogle situationer her. Folk HIMLER op ligeså snart det er nogle de faktisk kender. Hende i Nykøbing F. for nogen tid siden, hvor de lavede en pengeindsamling der gav hende over 50.000 kroner - hmm... jeg undres, for det havde INTET med penge at gøre, men penge fik hun da. Om hun i øvrigt blev udvist kan jeg ikke svare på, men kan da kun håbe det - er det vedtaget, er det vedtaget; længere er den ikke!

Jeg ved ikke om du støttede denne unge pige, HC? Jeg gjorde ikke i hvert fald - Og heller ikke denne unge mand.

Dog synes jeg at rimelighed er fair, og det ville være fair at han fik lov til at gøre sin gymnasielle uddannelse færdig - for derefter at nuppe første fly @ Moskva.

Man kan ikke tage "følelser" med i "loven".
Mvh Lars Sommer, Dolph.dk / WulffMorgenthaler.dk
Oprettet af remoque d. 30-04-2006 kl.15:06
Nej... Jeg tror ikke, at det ville betyde at man ikke kunne udvise flere hvis man gør én enkelt undtagelse!
Jeg mener personligt at man OGSÅ skal se på personerne og ikke KUN på kendsgerningerne. Hvad jeg mener med det er hovedsagligt at man kun skal udvise de virkelige alvorlige forbrydere, der har fortjent det, og IKKE velintegrerede og gode borgere, der IKKE har fortjent det!
Hvis man ser efter er det jo faktisk mandens skyld at de bliver smidt ud, fordi han forlod dem, og så skal den del af familien, der IKKE har gjort noget galt straffes for det? Det synes jeg er for meget! Kan de gøre for at deres mand var en åndsforladt idiot? Neeej...
...Og desuden så siger man jo at det er undtagelsen, der bekrafter reglen.

Sommer, ja, jeg skal jo selvfølgelig ikke udtale mig på andres vejgne, men hvis du vil høre hvad jeg tror grunden er til at de gav hende penge så tror jeg at det er for at hun kan veksle dem så hun har noget at købe hus/lejlighed (eller hvad man nu kan få for 50.000) for når hun kommer "hjem". Hun har jo INTET at vende hjem til. Det er der ingen, der bliver udvist, der har særlig meget af...

Det er min menig om sagerne...
Oprettet af HackerJohn d. 01-05-2006 kl.14:06
For det første: JA støttede også denne kvinde, og jo hun er stadig her i landet.. og studerer økonomi.

Hmm.. Jeg kan ikke forstå din holdning. Jeg mener, at man har fortjent at være i DK hvis man har gjort alt hvad man kan for at blive integreret - og det har han. Allerede efter mdr kunne han dansk, hvilket jeg syns er smadder flot. "På lånt tid"? Hmm syns du at det er på lånt tid når man er gift med en dansker? og han så udøver psykisk vold mod Arseny's mor? Hun burde have lov til at blive er. Ikke kun pga det er min ven, men i det hele taget er der huller i den lovgivning, som vi i DK ikke kan være tjent med.. Jeg syns at det er skammeligt at være dansker.
Oprettet af remoque d. 02-05-2006 kl.15:06
Ja, det er jeg enig i!

Som sagt: Det er i orden at være i Danmark hvis man altså kan opfører sig ordenligt, som din ven jo kan! Men hvis man kun kommer herop for at lave slagsmål, uorden og alt sådan noget så mener jeg man skal sendes hjem!
Men din ven har jo IKKE gjort noget som helst i den retning! Det er virkelig for meget! Han er IKKE forbryder morder eller noget andet så hvorfor skulle han og hans familie ikke have lov til at blive her!?
Normalt synes jeg at det er godt at man ikke gør forskel på folk, MEN! Når det kommer til noget så alvorligt som udvisning af et land, når man ikke har noget at vende "hjem" til i sit gamle land... Så er det noget helt, helt andet!
Man kan ikke bare tage en god og integreret studerende og give ham og hans familie samme straf som en seriemorder eller værre...
DET ER JO SLET IKKE DET SAMME!!!
Oprettet af Sommer d. 04-05-2006 kl.08:06
Denne bruger er: VIP-bruger. remoque skrev:
Ja, det er jeg enig i!

Som sagt: Det er i orden at være i Danmark hvis man altså kan opfører sig ordenligt, som din ven jo kan! Men hvis man kun kommer herop for at lave slagsmål, uorden og alt sådan noget så mener jeg man skal sendes hjem!
Men din ven har jo IKKE gjort noget som helst i den retning! Det er virkelig for meget! Han er IKKE forbryder morder eller noget andet så hvorfor skulle han og hans familie ikke have lov til at blive her!?
Normalt synes jeg at det er godt at man ikke gør forskel på folk, MEN! Når det kommer til noget så alvorligt som udvisning af et land, når man ikke har noget at vende "hjem" til i sit gamle land... Så er det noget helt, helt andet!
Man kan ikke bare tage en god og integreret studerende og give ham og hans familie samme straf som en seriemorder eller værre...
DET ER JO SLET IKKE DET SAMME!!!

Jeg synes dine indlæg bære præg af din alder. Du bor på Sjælland og kender ikke personen. Du kender vist heller ikke lovgivningen.

Om han er forbryder, folkeskolelære eller har sin egen døgnkiosk er fuldstændig ligegyldigt.

Skal vi lige huske på at de fleste slagsmål skyldes ikke-integration, og dermed dårlige forhold i Danmark? I mine øjne har sådanne unge mennesker bedre af at bo i den 3. verden, hvor alle er som dem selv - samme tro, samme kultur - i stedet for at bo i et land og føle alt er imod sig.

Jeg tror jeg vil lave stor import af russiske kvinder fra bride.ru.
Jeg mener ikke man har "fortjent" at være i Danmark bare fordi man har integreret sig. Hvad havde de regnet med? At de skulle flygte fra deres land, og som landsforrædere aldrig vende tilbage?

"De" snakker SÅ meget om loyalitet. Vi ser på fædre, brødre, fætre som konstant passer på deres kvindelige i familien. Vi ser dem gå amok den ene gang efter den anden. Vi høre om deres kulturforskelle. Vi bemærker dem i dagligdagen! HVIS JEG VAR FLYGTET ville jeg skynde mig hjem til mit land ligeså hurtigt som det var muligt! Forstår ikke den - i mine øjne - hykleriske holdning om at "Nårh jo.. nu har de jo boet her i 11 år, så må de jo gerne blive ved med at bo her" - Ehm?? Nej! De kom her op på lånt tid - DE VIDSTE DET! Sådan er det bare. Jeg må indrømme jeg på dette punkt kan sammenligne det lidt med et efterskole ophold. Man møder en masse nye mennesker man bliver glade for. Den dag det hele slutter, stiller folk sig op og tuder, whiner og flæber. Og 14 dage efter er man i en almindelig dagligdag igen. Sådan er livet! Ingen har sagt det skulle være nemt, og slet ikke når man er så uheldig at blive født som en krigshægret nationalitet.

Jeg undrer mig bare over at man vil gøre disse undtagelser. For hvis han må, må alle andre vel også? Og hvad nytter det så at have en integrationspolitik

Men ok... Hvis hende der fra Nykøbing F. må, så må han vel også. Men så skal I satme ikke tude når der er 500 andre som også må. Og vi til sidst har frie grænser!

Nu går jeg fra Venstre til DF igen... tsk tsk..
Beklager, tænkte ikke over at det var Rusland, og ikke et decideret krigshægret land. Anyway... pointen står stadig som den samme.
Oprettet af HackerJohn d. 04-05-2006 kl.15:06
Hmm du kan slet ikke sammenligne sager om flygtninge og Arseny og hans mor. Det er forkasteligt, Sommer! Hun har som jeg har skrevet være gift med en dansk mand, som har øget tortur på hende, og så skal hun bar smides ud? og hendes søn, som har gjort alt for at lære dansk, og det gjorde han på 3 MDR! - Han er jo ikke flygtning, han er indvandrer, og han har gjort det godt her.. Jeg kan ikke se andet end at du er meget fremmedfjendsk, Sommer. og det er jeg da ked af at se.
Oprettet af EmsA# d. 07-05-2006 kl.21:06
Må sige at jeg syns det er noget LORT!! Hva så når vi kommer til deres land??
[b]Love is so hard to find, but when you find it, you will fly above the pink sky![/b]
Oprettet af vang d. 07-05-2006 kl.21:06
Nemlig
Du er syyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyg!!!!!!!!!!!!!!!
Oprettet af PhycQ d. 07-05-2006 kl.23:06
Sommer: Jeg syntes dine holdninger er helt hend i vejret!
Altså:
Vi himler MANGLER indvandrere! De er næste generations redning! For når vores forældre skal pensioneres så er der underskud hvad angår arbejdskraft.

Venstre siger jo selv at de meget gerne vil have arbejdsvillige og velintregrerede indvandrere til landet. Men nu er det fjerde sag inden for det sidste halve år, at man vil smide velintegrerede unge 2. generations indvandrere ud.
Det giver jo ingen mening.

Jeg vil meget nødigt indvolvere enkelte sager i politiske beslutninger, men i disse tilfælde er det jo et klokkeklart eksempel på de mangler der er i venstres/konservatives (hvis da ikke DF snart har diktatur på det punkt) udlændinge/integrations politik.

Det er simpelthen forkasteligt, at når vi i danmark praler af et civiliseret, globaliseret og moderne samfund, har et parti som læner sig SÅ tæt op af idioterne i greve at man kun mangler en führer og et hagekors for at vende til tyskland anno 1941. Som vel at mærke næsten er ligeså store som Soc. Dem.

Og Globaliseret. Hvad betyder det egentligt?
Jo, det betyder:
Global gensidig afhængighed mellem staterne og mellem staterne i samfundet.
Intensivering af verdens omspændene økonomiske, politiske og kulturelle relationer, således at begivenheder, beslutninger og aktiviteter i en del af verden, har væsentlig betydning, for individer og samfund langt borte i en anden del af verden.
Globaliseringen foregår langs to dimensioner, en geografisk (bredden) og intensitets mæssigt (dybden).

Dette er den korrekte betydning af ordet "globalisering". Det er bøffet fra min kærestes bog fra samfundsfag som hun har på A niveau. Så det kan ikk diskuteres.

Og dette passer jo meget godt på det der overgår verden. Men i sådan en verden er grænser vel et sted meget gammeldags og utilpasset. Ikke sandt?
Verden åbner sig mere og mere, men i Danmark lukker vi os mere og mere sammen. Vi begrænser vores indvandrere og vores egne muligheder, både hvad angår uddannelser, og hvad angår frihed og rettigheder. Er det egentligt ikke det modsatte af hvad liberalisme egentligt er? Og jo som er hvad Venstre påstår de er, eller er det bare mig der har misforstået to partier?(Soc. Dem. og Venstre)
D-A-D- Laugh \'n a ½ <3
Oprettet af HackerJohn d. 09-05-2006 kl.20:06
Hmm jeg syns ikke rigtigt at du kommer med DIN meining om netop DENNE sag.. ?
Oprettet af Sommer d. 10-05-2006 kl.17:06
Stod det til mig var der ingen indvandring før alle andre var integreret i det danske samfund!

Jeg kender som tidligere nævnt på ingen måde Arseny, men det kan da på ingen måde komme som en overraskelse, at de skal sendes hjem. Efter 4 år er de ikke danske statsborgere, og såvidt jeg har læst mig til har de ikke ansøgt om dette (man skal vist nok have boet her 5 eller 7 år. Ret mig hvis jeg tager fejl). Det moderen kom for i Danmark, var denne "kærlighed" til denne mand. Men kigger jeg på Bride.ru kan man sq købe rusiske damer for 50$ + flybilletten. Måske det var ønsket om en rig tilværelse som i bund og grund drev hende herop (og her holder vi lige Arseny udenom)?

Jeg har mine tvivl at det vare "pure" kærlighed til denne "herlige sjæl" af en farmand, som ham gutten har været imod hende. Jeg tror det har været ligeså meget for rigdommens skyld, omend ikke mere. Allerede der har jeg mine principper angående indvandring!

I øvrigt synes jeg denne sag har taget et helt forkert omdrejningspunkt, for de politikere der sidder med den endelige beslutning KAN have informationer, som vi andre ikke kender noget til! De har tavshedspligt, og den slags detaljer kommer aldrig frem nomatter what!

Jeg synes på ingen måde det er synd for dem. Ak ve, de skal rejse, men hvis de er så intelligente og integrerede som ALLE giver udtryk for, burde de have kendt til konserkvenserne omkring en skilsmisse.

Og så er jeg i øvrigt træt af denne sag i det hele taget. Næste gang noget går mig imod laver jeg bare en underskriftsindsamling, og får min vilje! Jeg glæder mig allerede til den gratis softice i alle byers centrum!
Oprettet af PhycQ d. 10-05-2006 kl.22:06
Denne bruger er: Administrator. HackerJohn skrev:
Hmm jeg syns ikke rigtigt at du kommer med DIN meining om netop DENNE sag.. ?

Det har jeg for vane. Skulle måske overveje at blive politisk kommentator? De skal jo netop "være holdningsløse" skønt de færreste er det

Denne bruger er: Webmaster/Ejer. Sommer skrev:
Stod det til mig var der ingen indvandring før alle andre var integreret i det danske samfund!

Jeg kender som tidligere nævnt på ingen måde Arseny, men det kan da på ingen måde komme som en overraskelse, at de skal sendes hjem. Efter 4 år er de ikke danske statsborgere, og såvidt jeg har læst mig til har de ikke ansøgt om dette (man skal vist nok have boet her 5 eller 7 år. Ret mig hvis jeg tager fejl). Det moderen kom for i Danmark, var denne "kærlighed" til denne mand. Men kigger jeg på Bride.ru kan man sq købe rusiske damer for 50$ + flybilletten. Måske det var ønsket om en rig tilværelse som i bund og grund drev hende herop (og her holder vi lige Arseny udenom)?

Jeg har mine tvivl at det vare "pure" kærlighed til denne "herlige sjæl" af en farmand, som ham gutten har været imod hende. Jeg tror det har været ligeså meget for rigdommens skyld, omend ikke mere. Allerede der har jeg mine principper angående indvandring!

I øvrigt synes jeg denne sag har taget et helt forkert omdrejningspunkt, for de politikere der sidder med den endelige beslutning KAN have informationer, som vi andre ikke kender noget til! De har tavshedspligt, og den slags detaljer kommer aldrig frem nomatter what!

Jeg synes på ingen måde det er synd for dem. Ak ve, de skal rejse, men hvis de er så intelligente og integrerede som ALLE giver udtryk for, burde de have kendt til konserkvenserne omkring en skilsmisse.

Og så er jeg i øvrigt træt af denne sag i det hele taget. Næste gang noget går mig imod laver jeg bare en underskriftsindsamling, og får min vilje! Jeg glæder mig allerede til den gratis softice i alle byers centrum!

Hmm, fitrst of Sommer, vi bliver nok aldrig enige. Men en diskussion for diskussionens skyld er jo også ganske rar

Altså dit argument er at du mener de burde vide sådanne ting og kende risicien når de flytter herover.

Fakta:
Langt de fleste af de brude du finder på bride.ru er ganske uvidende om både deres menneske rettigheder, det land de flytter til, og en masse andre ting.
Kort fortalt: De er meget nøgne idét de kommer til dette land. De sætter deres lid til en komplet fremmed, i håb om en bedre tilværelse. Måske ikke lige det jeg havde valgt. Men altså, når man tænker på de levevilkår de er vant til i Rusland er alt jo bedre.

Men når så denne fremmede svigter deres tillid, misbruger sin "magtposition" overfor de stakkels russiske kvinder. Kan det så være rigtigt, at fordi kvinden kommer til fornuft, og lader sig skille fra manden, at hun skal straffes? Sendes ud af landet med sin søn. Tilbage til ingenting?
Jeg troede vi pralede af at være en retfærdig og menneskerettigheds forkæmpende nation?

Som du ganske rigtigt siger kan politikerne sidde med nogle trumfer på hånden, som vi ikke kender til. Men jeg tvivler på det, da disse sager oftest går igennem Udæøndinge styrelsen i en nærmest maskin agtig bevægelse.

De kan som du siger, meget vel have været bekendt med konsekvenserne af en skilsmisse, men det syntes jeg er en direkte umenneskelig måde at tænke på.
For skulle de så bare have blevet ved denne mand som behandlede dem som underværdige husdyr, velvidende at hvis de gik fra ham så ville de blive smidt ud?
Det minder mig mest af alt om de fundamentalistiske muslimer:
HVis du lader dig skille fra din man så skal du stenes.
Måske en lidt mere ekstrem version. Men princippet er det samme.

Det sidste betegner jeg som useriøsitet og ignorerer

Hope i haven't offended you
D-A-D- Laugh \'n a ½ <3
Oprettet af Sommer d. 11-05-2006 kl.20:06
Jeg vil nu mene at det handler om at stå til ansvar for de valg man træffer i livet. Hun kunne fx være skredet, og nægtet at lade sig skille - eller faktisk bare vente med at aflevere papirerne. Kørt det et år, blive dansk statsborger og derefter leve livet lykkeligt.

Men whatever... der er jo mange der vil giftes med hende, så lad nu se...
Oprettet af remoque d. 11-05-2006 kl.21:06
Hmm... Personligt har jeg nu ikke rykket mig en meter fra min holdning...

Jeg mener stadig at han og hans familie burde have lov til at blive her i Danmark!
Oprettet af HackerJohn d. 12-05-2006 kl.12:06
Denne bruger er: Webmaster/Ejer. Sommer skrev:
Jeg vil nu mene at det handler om at stå til ansvar for de valg man træffer i livet. Hun kunne fx være skredet, og nægtet at lade sig skille - eller faktisk bare vente med at aflevere papirerne. Kørt det et år, blive dansk statsborger og derefter leve livet lykkeligt.

Men whatever... der er jo mange der vil giftes med hende, så lad nu se...

Hun VIL jo ikke giftes med fremmede mænd.. hun har en kæreste nu, en englænder, som heller ikke har permanent opholdstilladelse. jeg synes at det er flot at hun ikke vil slække på de danske regler .. stor kado til hende.
Du skal være logget ind for at skrive på forummet.