Dolph.dk

Demonstratoin den 15. marts!

Dette emne er blevet låst, så du kan ikke oprette indlæg
Oprettet af The Eggman d. 05-03-2006 kl.11:06
Hej Alle!

Den 15. marts vil der i Århus, Dobbelt-A (Ålborg), Odense og København være demonstration mod nogle planlagte nedskæringer inden for uddannelsesområdet.

Demonstrationsens mål er at gøre regeringen opmærksom på os elevers utilfredshed med den række forslag, regeringen har tænkt sig, og delvist allerede har gennemført! Det er emner der alle berører eller kommer til at berøre os!

Det drejer sig om følgende 4 ting:
SU:
Regeringen har tænkt sig at gøre SU adfærdsbestem, så folk der bruger lang tid på at komme ind på en videregående uddannelse, fx. universitetet, for mindre i SU. Helt op til -25%. Det kommer altså til at gå ud over folk der bruger nogle år på eksempelvis at rejse, opleve og/eller arbejde inden de læser,

10. klasse:
Regeringen vil afskaffe 10. klasse som den er idag. For det første skal den kun være for, fagligt meget dårlig elever, og for det andet skal den kun vare et halvt år (med henblik på at sende eleverne videre på produktionsskole, da man også kan starte denne i vinterhalvåret!). Denne klasse skal udelukket være til bogligt og fagligt meget, meget, meget dårlige elever. Elever der overvejer at tage på gyminasiet, skal det alrså direkte efter 9, og har ikke mulighed for at tage et ekstra år, hvis de mener de har brug for det!! Det gælder også efterskoler!

Gruppe-eksamen:
Denne er allerede afskaffet i folkeskolen, og skal nu afskaffes på gyminasiet og universitetet også! Eleverne skal vurderes komplet individuelt, og der vil fremover ikke være mulighed for samarbejde. Dette fører til, ud over en række problemer for elever der måske ville have godt af en gruppe at støtte sig op til, også til at eleverne simpelthen ikke lærer at arbejde sammen. En ting som MEGET STORE dele af det danske erhversliv allerede har udtrykt deres dybe forargelse over for!!

Kvote 2:
Denne skal delvist afskaffes, så kun 10% fra før omkring 30%-40% af de studerende kommer ind på kvote to!

Jeg vil opfordre alle der er imod et eller flere af disse forslag til at møde op til demonstrationerne. Dette vedrører ikke kun os gyminasie-elever, men også de elever der går i folkeskolen nu, vil komme til at lide under disse forhold!

Dette er ikke en opfordring fra Dolph.dk's side, men fra min egen!

Jeg vil gerne her til slut frabede mig alle former for latterlig, ligegyldige eller useriøse svar til dette topic.

The Eggman, studerende i Danmark
KAN I SÅ FORSTÅ DET!
Oprettet af The Eggman d. 05-03-2006 kl.20:06
Sådan skal det lyde, HackerJohn!
KAN I SÅ FORSTÅ DET!
Oprettet af HackerJohn d. 05-03-2006 kl.20:06
Føj for satan! Den regering holder da aldrig op. Jeg vil næsten hellere foretrække Anaki istedet for regeringen med DF. Så folks, op på barrikaderne!!
Oprettet af The Eggman d. 05-03-2006 kl.21:06
Ja. Meget ærgeligt andet!
KAN I SÅ FORSTÅ DET!
Oprettet af HackerJohn d. 05-03-2006 kl.21:06
okay... men det kan kun være spændende om den kan køre.. det vil være ærgerligt andet!
Det er jo det!
Og det er derfor vi skal ud og vise regeringen, at de er helt galt på den, den 15. marts.

De har lavet en mislykkedes ændring på uddannelsesområdet: Gym-reformen!
Lad dem ikke lave flere!
KAN I SÅ FORSTÅ DET!
Ja, du er jo så heldig i forhold til mig. Overvejede for et år siden at vente med at gå på gyminasiet, men valgte at prøve lykken.

Den eneste grund til at jeg ikke fortryder, er at jeg er kommet i en enestående klasse. Ellers havde jeg droppet ud!
KAN I SÅ FORSTÅ DET!
Dejligt at høre!
Har i hørt om det på jeres gyminasie??
KAN I SÅ FORSTÅ DET!
Hehe, det her er blevet en ren Adminisrator-snak
Ja den Gym-reform er helt hen i vejret. En hel årgang kan resikere, at ende på gulvet!

Så lad os starte kampen mod regeringen. Jeg er fuldkommen enig med dig, Eggie!
Går i 1.g på Langkær Gym og HF... Den almindelige studenter-eksamen. Tog dertil direkte fra 9. og havde overvejet at tage et år i 10. klasse pga. den nye gyminasie-reform.
KAN I SÅ FORSTÅ DET!
De bliver jo bar ved og ved! Ingen tænker på, at det er os unge der skal føre fanen videre ind i en ny tid. Tænk sig, at en person, som vil uddanne sig til eksempelvis læge bliver nød til, at arbejde ved siden at studieet, for at have råd til at leve. Og dette medfølger så, at han/hun ikke kan gennemføre sin uddanelse med hele sin kompetance! Jeg er skuffet! OG gruer over, når jeg skal til at læse videre.!
Meget lidt.. men vi mærker jo til hverdag de gym-reformer som er lavet.. og jeg er skuffet! Meen glad for jeg kom under den gammel reform!
Jeg vidste at jeg ville blive skuffet over den nye.. sååe.. Men en god klasee gør meget det har du ret i! Hvad er det så du går på?
Oprettet af PhycQ d. 06-03-2006 kl.17:06
Blærerøv!

Det er helt sikkert... ses den 15.!
D-A-D- Laugh \'n a ½ <3
Oprettet af LpF d. 06-03-2006 kl.18:06
Hvor i København er det den starter? :D
I listen to Metal - I evolved
Oprettet af The Eggman d. 06-03-2006 kl.19:06
Har googlet lidt på det og det her fandt jeg:
Aalborg: Nytorv kl. 16:00
Århus: Rådhuspladsen kl. 16:00
København: Christiansborg Slotsplads kl. 16:00
Odense: Flakhaven kl. 16:00
KAN I SÅ FORSTÅ DET!
Oprettet af The Eggman d. 06-03-2006 kl.19:06
Sorry, drengene. Men ved kun hvornår og hvor det er i Århus, men jeg kan da prøve at finde ud af det. Hvis ikke HackerJohn ved det???

Og husk at tage jeres venner med! Jo flere vi er, jo flere kan vi råbe os hæse og håbe på at politikerne hører os bag de skyklapper de har sat fast om deres ører!
KAN I SÅ FORSTÅ DET!
Oprettet af LpF d. 08-03-2006 kl.23:06
LORT! Tror ikke jeg kan nå at være der fra starten. Typisk at det skal ligge på en af de dage hvor jeg får sent fri. . Men vil da troppe op
I listen to Metal - I evolved
Oprettet af Pyramid Head d. 09-03-2006 kl.11:06
Vi SKAL troppe op! Vi bliver nød til det! Det hele bliver bare værre, hvis vi ikke gør det! Vi kan måske gøre en forskel!

Det er simpelt hen for dårligt med alle de besparelser og forringelser for os studerende! Det kan jo ikke passe at vi skal lide på grund af de åndsvage nedskæringer.
Hehehe...! ;)
Dette emne er blevet låst, så du kan ikke oprette indlæg