Dolph.dk

Studie-omgivelser

Dette emne er blevet låst, så du kan ikke oprette indlæg
Oprettet af Tanja d. 03-08-2005 kl.13:06
Som sagt før et eller andet sted er jeg lige startet på 2.htx, hvilket også er meget godt.
Men må jeg advare alle der bare så meget som overvejer at melde sig ind på CEU-kolding i kolding.
Havde det ikke været fordi at jeg selv har en rimelig stor interesse for mit studie miljø og andres havde jeg ikke haft en så stor negativ holdning omkring skolen politik og det den rent faktisk gør.
Det der med at man kan tage sin egen laptop med er ret coolt og jeg benytter mig selv af det. Men det er så her en stor del kommer, det trådløse net er så usikkert at man kan side ved siden af sine med studerende og nappe deres password til homebankin gog mail, sågar se hvad de skriver på MSN, vel og mærke uden at se på hans skærm. Man har forsøgt at ovetale den IT-sagkyndige men om de gider kryptere lortet næææh nej.
En anden ting.
Vil man gerne have ting indført, skal man søge om det midst to år inden man vil have at det skal træde i kraft.

Det var bare et lille indblik i hvordan CEU er struktrueret.
Hvad med jeres skole?
Jeg er ikke en /mand/ af mange ord. Men det er mig.
Oprettet af Sommer d. 04-08-2005 kl.12:06
Da jeg gik på CEUS i Nykøbing kunne vi med portsniffere få passwords osv. og dekryptere dem. Det benyttede flere sig af hvis de blev banned fra systemet. Og så simpelthen bare benytte en ny bruger hver dag.

Sikkerheden var dog i top, men hvis man vil kan man. Sådan er det.

Der fik vi i øvrigt udleveret bærbare, med strikse ting om hvad de måtte bruges til
Mvh Lars Sommer, Dolph.dk / WulffMorgenthaler.dk
Oprettet af Tanja d. 05-08-2005 kl.12:06
Jaaaah nogen er heldige.
Men ceu's dårlige studie omgivelser har gjort at jeg Anno 2006 flytter til Århus og studere der.
Jeg er ikke en /mand/ af mange ord. Men det er mig.
Oprettet af Sommer d. 05-08-2005 kl.13:06
Men altså... hvis vi forholder os til hvad netværket skal bruges til: Studie - så må man sige sikkerheden er høj nok.

Et skole netværk bør ikke bruges til hverken MSN, netbank eller lign. Så man kan vel sige at ved ikke at have sikkerheden i top, forhindre syatem administratoren meget unødvendig trafik - som med garanti ifg. skolens internet reglement ikke er tilladt .
Mvh Lars Sommer, Dolph.dk / WulffMorgenthaler.dk
Dette emne er blevet låst, så du kan ikke oprette indlæg