Dolph.dk

Børn VS alkohol

Dette emne er blevet låst, så du kan ikke oprette indlæg
Oprettet af Tanja d. 28-06-2005 kl.12:06
Da jeg igår/idag var til denne vidunderlige fest sammen med mine homies, slog det mig pludselig at jeg sad sammen med folk der havde været ihvertfald 4 år yngre end jeg selv( her er mine homies dog ikke med).
Personligt har ikke noget i mod yngre mennesker, men de skal bare ikke fortælle mig hvad jeg skal.

Som tiden går, og jeg bliver ældre så er mit temperament også blevet mere hidsigt overfor provokører, hvilket jeg er ret irriteret over.
Men det betød altså at jeg igår måtte mande mig op og fortælle de har små børn hvem det var der var ældst og derved vidste hvad der var bedst for dem, eller rettere ssagt være den voksne.Og da jeg når jeg diskuterer, desværre ofte diskuterer med et politisk grundlag og med loven bag mig, irriterer det mig at en flok små møgunger i alderen 13-15 kommer til en fest -hvor der i forvejen er godt fyldt- bare ikke forstår et nej, de skal absolut puste sig op, og derved skabe balade.

Dette ender ofte i at en eller anden bliver slået på, og oftest er det en af møgungerne, netop fordi de er så lorte provokerende.

Mit problem er at forstå de forældre som har samvittighed til at sende deres børn i byen, i en MEGET ung alder. Og derved ikke ane hvad der sker, fordi de praktisk talt er lige glade, og egentlig ikke kan gøre meget ved at deres søn/datter kommer hjem med et blåt øje , eller finder dem i en seng fuld af blod.

Jeg mener at man skal sætte en grænse og sætte ind mod disse ligeglade forældre.

Hvad siger i ?
Jeg er ikke en /mand/ af mange ord. Men det er mig.
Oprettet af Sommer d. 28-06-2005 kl.13:06
Noget jeg ikke kan tage er når 15-årige bliver lukket ind på at 18+ diskotek. JEG HADER DET!

Og så når de rigtig puster sig op foran en rigtig mand (mig selv, 102 kg tætsiddende), og begynder at skubbe.

Det er helt forkert, og har et par gange givet et skub hvor folk ryger omkuld. Jeg har det med helst ikke at ville slå, men det kan selvfølgelig være nødvendigt.

Men! Jeg var ikke en skid bedre da jeg selv var 15. Jeg pustede mig op, og sloges gerne. Og jeg har aldrig fået tæsk eller været tæt på
Mvh Lars Sommer, Dolph.dk / WulffMorgenthaler.dk
Oprettet af Sommer d. 28-06-2005 kl.13:06
I øvrigt er mange af nutidens forældre dybt inkompetente. På Lalandia er der KONSTANT forældre der står og skriger deres 3-årige barn i hovedet, og stakkels dem. De forstår det jo ikke.

Ps. Jeg bliver en god far.
Oprettet af Tanja d. 28-06-2005 kl.14:06
Ja det er rigtigt. Jeg bliver helt rød glødende når jeg ser forældre stå og råbe deres børn ind i hovederne.

Men altså jeg vil lige nævne at jeg faktisk har været npget af et dyds mønster, og ret freds elskende, så jeg har aldrig været en af de der små møgunger.

Og det med diskotekerne er rigtigt, selv går jeg ikke så meget på diskotek er mere til bar/pub, et godt eksempel kunne være Knuds garage i munkegade i Kolding.

Jeg kan nævne at man i Kolding har løst det problem med møgunger på diskoteker. Vi har det man kalder ungfest, hvor man kun kan komme ind hvis man er studerende og har et studiekort. Og der er rigtig mange som kun lige er fyldt 15 og jeg HADER dem, det er poptøzer (
Oprettet af sverige2 d. 28-06-2005 kl.21:06
okay okay, vi er inde på virkeligt meget forskelligt her.
Jeg har ikke så meget imod forældrene til de børn der går i byen, for de kan ikke gøre noget ved det. Børn/unge har utroligt meget magt over deres forældre (ofte). Egentligt rager det mig heller ikke så meget at børn bliver lukket ind på diskoteker, jeg snakker ikke med dem og de snakker ikke til mig. Det er en meget fair deal på den måde.
Det jeg har noget imod er folk der slås eller ligger op til det. Det er noget jeg ikke gør i. Jeg vil hellere give en bajer til en eller anden end at have min aften ødelagt af et slagsmål eller skænderi.
Folk der kommer op og slås falder virkelig i min agtelse, det er bare for åndsvagt syntes jeg
Oprettet af Tanja d. 29-06-2005 kl.14:06
Jeg må sige, at jeg har en tildens til at begynde at snakke mig ud af det med en rolig stemme.
Men ja. Jeg prøver at lade være med at være voldig, for det skader altid, adrig har jeg slået på nogen, men desværre har folk en tildens til at slå både mig og mine langhårede venner. :(
Oprettet af sverige2 d. 29-06-2005 kl.19:06
tanja er du med i nogen af de der pigebander?
Oprettet af Tanja d. 29-06-2005 kl.20:06
Nej.. har nogle drenge venner der er langhåret..
Oprettet af sverige2 d. 29-06-2005 kl.21:06
jah... herude hvor jeg kommer fra tæller de også som pigebander jo.

Nu vi også var inde på folældre der ikke behandler deres børn ordentligt, så er det en af de ting der kan hidse mig op. Alene det at se en forældre der hiver godt fat i et barn og råber ukonstruktivt ad det, gør mig vred. Jeg har aldrig set nogen slå et barn (og heldigvis kan man sige!)
Oprettet af Tanja d. 29-06-2005 kl.22:06
Hvor er det dog egentlig trist at vi er så enige. Jeg kan kun give dig ret.
Oprettet af LpF d. 30-06-2005 kl.00:06
Engang da jeg var i BonBon land var der en dreng på 9-10 år der prøvede rejen (den lange rutchebane med gummibåde som "vogne"). Da han var kommet ned sku han flytte "vognen", men den var for tung så han stod og baksede med den. Samtidig var næste "vogn" på vej ned. Den landede på ham. Samme sekund stod moren der inde og skældte ham ud...

Lige der havde jeg SÅ meget lyst til at slå hende ned!
I listen to Metal - I evolved
Oprettet af sverige2 d. 30-06-2005 kl.19:06
i sådanne situationer kan der pludseligt komme en lille dolph trold ind i min hjerne og fortælle mig hvad jeg skal gøre ved de forældre. heldigvis er jeg ikke voldelig

(tanja, nu vi er enige har du så fortalt dine langhårede venner at de er med i en pigebande
Oprettet af Kasserer d. 30-06-2005 kl.22:06
Det ka da være svært som forælder at styre sine unger, især når de når teenage alderen og gerne vil løsrives fra deres forældre og ikke længere vil finde sig i, at blive styret.
Jeg kender det alt for godt fra mig selv af. Man må ta de ture der nu er påkrævet for, at få de unge til, at forstå de ikke skal styre hjemmet, men samtidig ikke på en måde der totalt gir teenageren den der "barnerolle" som det lille barn der skal ha lov til alting selv.

Min pointe er vel den, at man som forælder har et ansvar - teenage børn eller ej, så er det ikke os andres job, at opdrage på folks børn, men forældrene selv.

Man må kende sin plads og man må lære at affinde sig med den. Det vel en del af livet?
Oprettet af Tanja d. 30-06-2005 kl.23:06
Til sverige2. nej det har jeg ikke.

Og til kasserer:
Tjah, men hvor går grænsen så for dårlig opdragelse.
hjemme ved mig er vi ret frit opdraget og er ret godt forkælet, og det kan jeg lide.
Og jeg vil lige skynde mig at påpeje at vi ikke er forkælet fordi vi får mange ting.
Nej min moder synes bare at det er godt hvis man har mulighed for eksmpel at kunne gå til fest når der er fest, eller starte på gymnasiet el. andet unden at skulle bekymre sig om udgifter til diverse ting, eks. studieture og såddanne ting. Disse ting tager min moder sig af.
Man kan så diskuterer om det er en fornuftig måde at opdrage sine børn på. Jeg synes det, jeg ved ikke med dig.
Oprettet af Sommer d. 01-07-2005 kl.08:06
Så sent som i går så jeg en hysterisk mor der råbte og skreg af sit barn... fordi dette barn (alder: 4 år ca.) ikke kunne beslutte om der skulle salat eller pommes frites til sine calamares (indbage blæksprutter).

Herefter skulle han så vælge sodavand - igen uden succes, moderen skreg. Og monstro ikke også hun har givet ham en is?

"NU VÆLGER DU ALTSÅ, MARKO! NU VÆLGER DU! ELLERS TAGER VI BARE HJEM IGEN!"

Jeg hader forældre der truer deres børn med noget så latterligt.
Oprettet af Tanja d. 01-07-2005 kl.19:06
Noget mennesker er bare ikke egnet til at være forældre.

Oprettet af Tanja d. 01-07-2005 kl.23:06
Ja kasserer :D

Jeg slettede dit ene indlæg, det så ud til at du havde lagt det 2 gange :D

Mange unge hopper med på vognen , fordi man i dag -synes jeg- er nød til det. Moden er netop at være den hårde type, den popsmarte og jeg-har-alt-for-mange-penge type, det er dem der går på diskoteker og laver ballade, det er ikke dem man ser særlig tit på de mindre bare og bup's rundt omkring i byen.

Det er også ofte dem der "ødelægger" privat festerne.
Forældrene kan bare side der hjemme og skælve i bukserne, fordi de ikke kan styre deres børn.
flere og flere unge mennesker ryger til udbumpning, flere med skader på øjne lunger og hovede. Det er forfærdeligt.

Men kan nogen overhovedet stoppe alt dette. Dno jeg kan ikke.
Oprettet af Kasserer d. 01-07-2005 kl.23:06
Det er jo også fint nok, så længe man ikke opfører sig som det passer en. Som du f.eks. startede ud med, at fortælle om med de drenge der ikke rigtigt vidste hvordan de skulle opføre sig.

Der er intet galt i, at give frie tøjler, så længe ungerne opfører sig ordentligt - i modsætning til de knægte du fortalte om. Overholder man de tider der blir stillet og gør som de blir sagt, så tvivler jeg heller ikke på, at forældrene er mere villige til, at, ja, give mere line, eller med andre ord give deres børn større frihed.

JEg har tit haft det indtryk, at mange i starten af teenage årene, hovedsageligt drenge har det med, at skulle leve op til de større drenge og opfører sig åndsvagt fordi de tror de scorer points hos de større på den måde.
Okay - Nu vil jeg ikke generaliserer. Har selv haft mit bøvl med, for eksempel, at finde venner fordi de fleste af dem hvor jeg bor er en flok ballademagerer.
Det kommer vel i sidste ende ned til, hvem man ser op til og vælger at identificerer sig med. Og nogen vælger desværre ikke, at vælge hvad der ville være klogest, men i stedet gøre efter de andre - hoppe med på vognen rettere sagt.

Men hvad kan man gøre som forælder for f.eks. at forhindre dette? Gir man for lidt line gør ungerne oprør, gir man for meget line gør de hvad der passer dem. Så hvornår ved man, hvornår de er for meget eller for lidt?
Oprettet af Kasserer d. 02-07-2005 kl.00:06
Duh,

Tredje gang den poster samme besked. Blir jeg ved med det ka jeg snart kalde mig Elite-Duplikat poster.

Måske vi lige skulle ha fat i Sommer?
Se det fra den lyse side, Tanja,

Så har du noget, at fordrive nattetimerne med ;P
Altså... Det er ikke let, at give en generelt løsning på et sådant problem. Mit bedste bud ville nok være, at bede Dolph om hjælp

Men tvivler ikke på, at det skyldes det samfund vi lever i. Det har jo ikke altid været sådan jo? Førhen fik man jo bare en på siden af hovedet hvis man så meget som svarede igen, men sådan er det ikke længere.

Jeg ku virkelig sidde i timevis og vride hjernen for, at finde en løsning.

Dumhed er sgu for udbredt
Oprettet af Tanja d. 02-07-2005 kl.12:06
Jeg kan løse dit problem med reposterne. DU SKAL LADE VÆRE MED AT TRYKKE PÅ "F5" , jeg har prøvet det :D :D

Dette emne er blevet låst, så du kan ikke oprette indlæg